понеділок, 9 березня 2015 р.

Обертіння

Свято Обертіння завжди відзначають 9 березня. За церковним календарем християн східного обряду – Віднайдення Голови Івана Хрестителя. Однак воно не менше значуще і в народному побуті українців, пов’язане, передусім, з поверненням птахів з вирію. Дбайливі, чуйні, люблячі все живе люди заздалегідь вивішували дуплянки, синичники, шпаківні, аби полегшити пернатим друзям працю. І навіть робилося це прагматично – заманити птахів у свій садок, щоб ті нищили шкідників.

Найраніше від усіх прилітають граки і відразу беруться за лаштування гнізд. Хоча ще можуть дошкуляти тріскучі морози, але гракам вони не страшні. Селяться граки пташиними «родинами», масово на одному або кількох сусідніх деревах. Отож не раз ранньої весни можна почути їхній гамір, схожий на гамір традиційного українського ярмарку.

За граками слідують дикі гуси. У давнину, якщо діти вперше навесні побачили у небі диких гусей, то підкидали вверх соломинку і примовляли: «На тобі, пташинко, на хатинку (гніздечко), а мені на здоров’ячко». Така соломинка вважалася чудодійною. Господар клав її у куряче сідало, щоб домашня птиця добре неслася.(джерело)

Як ви вже здогадалися, сьогодні  - з нагоди повернення пташечок з вирію - я приготувала скромненький пташиний подарунок, який розіграю серед тих, хто залишить коментаря до цієї публікації, 1 квітня - у Міжнародний день птахів ;-)
 Металева кліточка 9см, відріз американської бавовни 25х45см, мереживо, квіточки, дерев"яна сова та сова-гудзик...
і Веснянка з шпаківнею

Прокоментували:
1. Юля
2. oli4ka
3.Виола
4. БєЛкА :)
5. Бузя
6. Elena Sashchuk
7. Julia✂ Skrebniova
8. Мрійниця
9. jozhyk
10.Ivank@ Rabinyuk
11. katenkinamama
12.Валерия Притула
13.zorjana
14.Виктория
15.Ganni
16.Юльона
17.Larisa Bashchuk
18. tanysha
19. TASSya.V. ( Тася )
20. Ірина Копилець
21. Иринка
22. Enolla
23. OMar(Olga)
24. A-len-ka
25. Надя Мищенко
26. nikulj
27. Niolassa Nataly
28. ol4ikpsf
29. Рукоделия Natali
30. Maria Dvorak
31. НаТуся
32. SisterCraft (Наталия Балабанчук)
33.Волька

39 коментарів:

  1. Алина! Как интересно! А я в этом году обдумываю жаворонков напечь на 40 мучеников. Тоже встреча весны:) С удовольствием поучаствую в твоей конфетке:) http://najadna.blogspot.ru/

    ВідповістиВидалити
  2. Ого, я й незнала такого свята. Цікаво- цікаво))))

    ВідповістиВидалити
  3. Алінко,я вперше чую про таке свято,але я точно знаю,що свято сьогодні у тебе ;-),то ж вітаю тебе з Днем народження!!!!!! :-*

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Приєднуюсь до Людмили.
      Аліночка, щиро вітаю тебе з Днем Народження. Бажаю щастя, натхнення, здоров'я та кохання.

      Видалити
  4. Алінка, я стільки нового дізналася !!! дякую за цікавеньке :) Дуже рідко приймаю участь у розіграші цукерочок, але в тебе спробую :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ой, тут прочитала попередній комент, тож також вітаю із ДН! бажаю здіснення мрій і бажань вчасно ,)

      Видалити
  5. Алінчику, вітаю з Днем народження!!!! Мирного неба, здоров"я для тебе і твоїх хлопців, нехай усе задуманезбудеться, а не задумане приємно здивує!!! Цьомаю тебе в дві щічки!!!

    І на сову твою записуюсь)))

    ВідповістиВидалити
  6. Який цікавий пост!
    Я й не знала, що 1 квітня - Міжнародний день птахів.
    10 років тому 1 квітня в моєму гніздечку з'явилося пташенятко. В цьому році святкуватимемо перший ювілей. Боже, як же стрімко летять роки...

    ВідповістиВидалити
  7. Прикольно так.... всі читають спочатку, а я роздивлялась Сову з величезними переляканими очима.... :) Що ти їй показала, що вона так здивувалась? Звісно я жартую... але таке враження вона викликає :)

    ВідповістиВидалити
  8. Прикольно так.... всі читають спочатку, а я роздивлялась Сову з величезними переляканими очима.... :) Що ти їй показала, що вона так здивувалась? Звісно я жартую... але таке враження вона викликає :)

    ВідповістиВидалити
  9. Аліночко,і я перш за все вітаю тебе з днем народження,миру та злагоди!!!!І здійснення всіх мрій!!!!
    Чудові подаруночки,надіюсь на удачу)

    ВідповістиВидалити
  10. Чудове свято. нещодавно теж дізналася про це свято. З задоволенням записуюсь на цукерку.

    ВідповістиВидалити
  11. Мої вітання і найкращі побажання!!!
    Аліночко, як багато нового я дізналась з твого посту. Дякую, дорогенька!!!
    Дуже гарненький подаруночок ти приготувала.

    ВідповістиВидалити
  12. Алінко, теж приєднуюсь до привітань з нагоди твого Дня народження! Хай у душі твоїй буде вічна весна, здоров"ячка тобі і твоїм рідним і близьким, та творчої наснаги! Дякую за солодку цукерочку, вона чудесна!!!

    ВідповістиВидалити
  13. З Днем Народження! Здоров'я, вдачі і невичерпного натхнення в творчості!
    Цікаво було дізнатись про таке гарне свято!

    ВідповістиВидалити
  14. Алина, с днем рождения тебя! Пусть все твои денечки будут вдохновенными и наполненными радостью!

    Сегодня познавательный и светлый пост у тебя! А птичье богатство совсем не скромненькое!;)

    ВідповістиВидалити
  15. І я. і я вітаю тебе з Днем народження! Ти справді весняна людинка, завжди така весела, свіжа, ніжна і сонячна)) Тож такою й залишайся!
    Пташечок чекаю до себе на гостину))

    ВідповістиВидалити
  16. По-перше, з учорашнім Днем народження тебе!!! Нехай у тебе завжди в житті будуть приводи для посмішки!!!
    По-друге, цікава інформація, і гарне пригощання :-)
    І наостанок, хотіла запитати, а чому все ж таки "Обертіння"? Я вважала, що назва походить від старослов'янського "обретение"- "віднайдення", і в нас його називають "обрЕтення" (саме з таким дивним наголосом :-))))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую!
      Ти ж знаєш, що у нас особливе християнство - з накладенням на язичницькі свята... Так само і тут: християнське свято Обретіння (віднайдення)Чесної Голови святого Іоанна Хрестителя наклали на дохристиянське свято Обертіння (обертання=повертання, повернення). Ось що пише Скуратівський з цього приводу (я його найбільше поважаю)))):"У давнину дайбожичі, очевидно, мали спеціальне свято, пов"язане з поверненням (обертанням) до рідних країв перелітних птахів. Це підтверджує той факт, що основні дійства, які влаштовували селяни на Обертіння, стосувалися птахів, які першими поверталися з вирію"
      :-)

      Видалити
  17. а я не знала про таке свято дякую тепер буду знати) пташки дуже гарні!

    ВідповістиВидалити
  18. Не можу не хотіти цю гарнюню :) Записуюся http://tassyav.blogspot.com/

    ВідповістиВидалити
  19. И мы в очередь... http://katrusyni.blogspot.com/
    И с прошедшим Днем Рождения!!! Рада увидеть еще одну мартовскую рыбку :))) Я тоже мартовская ;)))

    ВідповістиВидалити
  20. Ой, який чудовий подарунок! Теж хочу взяти участь в розіграші. Вперше в житті. А раптом пощастить.

    ВідповістиВидалити
  21. Ой, трохи не пропустила.. Вітаю з весною, з очікуванням тепла,зеленого листячка та пташиних розмов і концертів!Аліно, вітаю;)!

    ВідповістиВидалити
  22. Дівчата, дякую за привітання! Мені дуже приємно ;-)

    ВідповістиВидалити
  23. я і не знала про тае свято! :) Зараз дуже рідко буваю в інтернеті. а тим більше в блогах, то все пропустила :)))
    Вітаю тебе з минулим днем народження!!! Бажаю усіляких гараздів!
    І звичайно не пройду повз таку смакоту :))

    ВідповістиВидалити
  24. Какая невероятно милая девочка! Настояще воплощение весны!http://a-len-ka.blogspot.com/

    ВідповістиВидалити
  25. Чудовий та ніжний подарунок)) http://radugah.blogspot.com/ Запрошую й на совю цукерку))

    ВідповістиВидалити
  26. Гарнюню бачила, а розіграш пропустила! З задоволенням приєднаюсь, хоч мені вже й частило виграти в тебе. http://nikulj.blogspot.com/

    ВідповістиВидалити
  27. Солодка цукерочка! Хочу, хочу, хочу!:)
    http://niolassa.blogspot.com/

    ВідповістиВидалити
  28. запишусь и я на эту прелестницу
    http://zarazjuka.blogspot.com/

    ВідповістиВидалити
  29. Алина,и как это я пропустила такое угощение?! С удовольствием становлюсь в очередь - давно хочу такую клеточку для фотосесий и птичек обожаю!!! А девочка просто загляденье!!!

    ВідповістиВидалити
  30. Алина, какой милый подарок приготовлен! А я даже и не знала, что 1 апреля есть такой праздник, хотя очень люблю все живое. С удовольствием приму участие в розыгрыше.

    ВідповістиВидалити
  31. Алина, какая прелесть! С удовольствием поучаствую в розыгрыше - http://sc-sistercraft.blogspot.ru
    И к себе зову на Большой Тортик

    ВідповістиВидалити
  32. Чудесное угощение! А клеточка моя мечта!
    http://volnoe-tvorchestvo.blogspot.com/

    ВідповістиВидалити
  33. Я да же и не знала о таком празднике)))

    ВідповістиВидалити

завжди приємно читати ваші відгуки ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Coccinellidae Lady Bug