вівторок, 11 вересня 2012 р.

Чарівний світ, містична гра і багато слів...

Людина перестає мислити, коли перестає читати.
Дені Дідро

В неділю ввечері, повертаючись з прогулянки, без жодної надії заглянула у поштову скриньку, а там - конверт для мене - з Росії... В голові одразу безліч думок - "Хто прислав?", "Що прислав?" і т.п., а виявилося, що у конверті було тайне послання  від Ксенії - справді, картки по грі Secret Message приходять так неочікувано!!! Але найбільше мене здивувало саме послання, точніше зміст його...
Справа у тому, що днями розмовляли з чоловіком про всяке, і я пожалілася йому, що  з появою малюка перестала читати((( - все часу не вистачає. Та й , думаю, не у часі справа - просто якось не тим голова забита...
Читати у дитинстві я не любила :) Як зараз, пам"ятаю, як мама мені приносила книжки з бібліотеки))) і казала "Читай!" Але вже у старших класах я читала залюбки - тоді була перша хвиля мого читання. Найбільше з усього запам"яталися "Майстер і Маргарита" М.Булгакова, "Собор" О.Гончара, "Анна Кареніна" Л. Толстого . Про останній твір бібліотекарка казала - читай тепер, бо потім точно не прочитаєш (під "потім" вона мала на увазі "після школи"). Але як вона помилялася! Саме після школи - у студентські роки - мною прочитано найбільше! І не тільки науково-філософської літератури, а й художньої: у нас була така система, що той, хто вчився впродовж триместру, отримував залік/іспит "автоматом", але ставили ці "автомати" на іспитах, тому всю сесію я мусила байдикувати у гуртожитку,  а щоб якось проводити час, читала книжки :) Саме тоді я відкрила для себе Франсуазу Саган, Льюіса Керрола, Елеонор Портер...
А ще у нас вдома була ( і зараз є) велика бібліотека: коли всі клали гроші на книжки, мої батьки вкладали їх ще й у книжки ;) По теперішнім цінам на книги мені б треба було всю місячну зарплату декілька років віддавати, щоб назбирати таку бібліотеку! Так-от, коли мені не було чим зайнятися, я ішла вибирати книгу для читання (як добре, що тоді не було інтернету!). Методика вибору була різна: інколи обирала навмання, інколи читала всередині аркуш - якщо цікаво, чим закінчиться і як почалося - читала :), а якось прочитала в анотації, що за книгу автор отримав Нобелівську премію - стало цікаво, чим ж вона така особлива (Томас Манн "Будденброки") - і дарма, що  в книзі цій понад 500 сторінок!...
Третя хвиля читання була у 2007 році - на роботі були скрутні часи, роботи фактично не було, і щоб не сидіти тупо чекаючи, коли прийде кінець робочому дню, я читала)))) Тоді ж відкрила для себе Януша Вишневського - "Самотність в мережі" прочитала тричі: перший раз з монітору (в основному на роботі такий спосіб читання))), а потім ще двічі з книги... Тоді ж зачитувалася Міланом Кундерою - в якомусь з творів Вишневського згадувався його твір "Невыносимая легкость бытия", от мене й зацікавив цей твір і автор))))) А ще якось знайшла в неті 100 книжок, які обов"язково потрібно прочитати - понад 20 з того списку я вже на той час прочитала, а решту вирішила наздогнати і почала  з "Волхва" Джона Фаулза...  Як же мене захопила ця книга!!! 700 сторінок прочиталися на одному диханні, а сюжети з неї мені снилися! Короче, захопила вона мене тоді...
Люблю я і поезію. Якось захворіла, а з бібліотеки напередодні принесені були 2 томи Марини Цвєтаєвої - так я їх і прочитала, лежачи у ліжку...
В моїй домашній бібліотеці трохи книжечок назбиралося. Ці, наприклад, куплені під впливом навчання в університеті ("Вбити Юлю" була тоді актуальна))):
Є тут і художня література (Кафка літав зі мною в Єгипет))), є наукова. А от Фрідлянда купила тільки через те, що колись читала про нього у журналі "Наталі"))))) Краще б я його не знала :)
А це мої най-най-най!!!!
Є й такі, які починала читати декілька раз, але вони мені "не пішли":
А останнім моїм придбанням стала ось ця книга, яку зараз і спробую читати:
 Ось така не звична для мене публікація... Мій респект тим, хто дочитав до кінця - хай це не книга, але все ж текст, а текст треба читати! :) А читати - значить мислити ;)
Якщо комусь цікава тема книг - буду рада почитати ваші роздуми з цього приводу! А може, хтсоь наштовхне мене на нову книгу?...

22 коментарі:

  1. М-ммм, чудовий пост, такий, як би це сказати...МОТИВУЮЧИЙ перебрати власний читацький досвід і розказати щось про себе. Помітила в тебе "Поліанну" - це шедевр!! Я тільки в цьому році добралася до неї, але мислю так давно - у всьому шука. позитив, інколи труднощі мене навіть стимулюють і надихають. З дитинства бережу улюблену книгу - "Том Сойер", чомусь асоціювала я себе не з милою Бетті Тетчер, а з розбишакою Томом, можливо, через свхожість характерів і всяких "скарбів" у карманах)) Зачитана вона до страшееенного стану, але все рівно її бережу з деякими дитячими речами на згадку. Взагалі, поважаю Марка Твена - його гумористичні оповідання читала навіть в оригіналі)) А ще з задоволенням читаю книги письменників-лікарів (коли я вчилася в мед.ліцеї, вчителька літератури зачитувала завжди мої твори і запевняла, що з мене може бути достойний представник цієї компанії, тому з творчістю можливих колег маю бути ознайомлена :) По-перше, це Булгаков - містичний і геніальний , а також : Артур Конан-Дойль (детективи - окрема моя пристрасть), Омар Хайям, Антон Чехов, Станіслав Лем, Вікентій Вересаєв, Фрідріх Шиллер. А загалом читати люблю, щоправда, з появою безлімітного інтернету роблю це тільки тоді, коли нема до нього доступу (в дорозі або на дачі) Ось таке в мене читання :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. мені подобаєтсья вислів "Книга, яка не варта, щоб її читали двічі, не варта й того, щоб її читали один раз" - це саме про "Поіланну"! Ця дитяча книжка прийшла до мене на третьому курсі навчання - хтось дав почитати)))) І я не могла її потім собі не купити...
      А творів я не любила писати - якось я не встигаю за своїми думками)))) Так і сьогодні - гуляла, придумала, що я напишу про книги, а як сіла писати - нема слів...

      Видалити
  2. Алінко, хоч мені було зараз писати комент не дуже зручно але я напишу ))
    Прочитала з великим задоволенням і цікавістю, я тежобожнюю читати і багато з твоіх книг мені знайомі. Також зараз дуже мало читаю хоч бібліотееку мама назбирала велику і різноманітну, а от в школі і студенткою перечитано не мало. Зараз читаємо казки з Сашуньою і віршики дитячі.
    Вітаю з чудовим неочікуваним і смисловим конвертиком.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дитячих книжок ми вже теж назбирали, правда Владу зараз більше подобається їх роздивлятися, ніж слухати, що там мама читає :)

      Видалити
  3. Я теж менше почала читати...Проте з виходом на роботу купила собі електронну книгу,тому коли їду у транспорті,то читаю)))
    Остання книга прочитана мною це книга "Мені тебе обіцяли" автор Ельчин Сафарлі.Легка,з тонким присмаком суму та болю.
    Зараз читаю Троє в човні не рахуючи собаки)))
    А паралельно книгу по вихованню дитинки моєї "Як слухати, щоб діти з нами говорили. Як говорити, щоб діти нас слухали"
    Чебрець в молоці теж читала,правда не можу пригадати про що вона))))Хоча коли читала,то мені подобалося.Є такі книги,котрі на один раз.Коли їх читаєш,то легко,затишно та тепло,але чогось сильного та однозначного вони після себе не залишають.
    Щодня читаємо Чуковського)))Матвій дуже любить)))
    А взагалі читати треба!!!
    П.С.Я отут побачила,що з 12-по 14 жовтня буде проходити Формула рукоділля.Я думаю,що ми МУСИМО піти туди разом у суботу 13-го)))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ох, і заінтригувала ти мене "Мені тебе обіцяли", вона, певно, наступна буде, після Снядянко!
      Про книги на один раз згодна. Але от чого не розуміла ніколи - це тих, хто читає любовні романчики! Біля нашої станції метро щодня стіл-прокат стоїть з такими книжками - вони всі такі потерті, це ж попит на їх є, виявляється! Але кожному своє...
      "Муха Цокотуха" моя улюблена дитяча книжка - вона була з дуже гарними ілюстраціями, але це не завадило мені вивчити муху напам"ять, не вміючи читати :) І "Мийдодир", і "Федорино горе", і "Телефон" у мене були...
      Про виставку домовилися :), але ще спишемось!

      Видалити
    2. О! Я теж ЗА "піти на формулу рукоділля 13-го" :)

      Видалити
    3. Ну,чому ж ти не розумієш тих,хто читає любовні романчики?)))Це- велика ганьба? Я їх теж колись читала,багато))),хоча ти знаєш,що я читаю досить серйозну літературу.
      До речі,я навіть читала "Війну і мир" ))) і тоді,в школі, написала чудового твора за цим романом,а твори я любила писати)))
      А "Євгенія Онєгіна" я перечитувала кілька разів,а моя доця не схотіла навіть й разу прочитати,коли вони вчили цей твір в школі)
      А ще "Герой нашого часу"Лермонтова я перечитувала кілька разів...
      Колись випадково взялась за "Три товариша" Ремарка і не пошкодувала,що познайомилась з цим твором-рекомендую;-)
      Якось,коли мені було дуже важко(фізично і морально),один друг мені порадив прочитати "Раковий корпус"Солженіцина...ця книга ,можливо,й врятувала мене...
      Можна ще багато згадати хороших творів і авторів,але ....любовні романчики є теж у моїй бібліотеці:)

      Видалити
    4. я не кажу, що читати любовні романи - ганьба - я ж і сама їх не один прочитала колись :) Але ж якби ти бачила тих пенсіонерок, що товпляться біля столу з зачитаними ледь-ледь дихаючими книгами!!! Думаєш, вони "Раковий корпус" читали? Можливо, є й такі серед них.., але я просто впевнена, що більшість із них ці книги чиатє і одразу забуває. А я не люблю так! Мені треба ще тиждень ходити обдумувати все, аналізувати, порівнювати....

      Видалити
  4. Книги!! Я їх просто обожнюю!! Читаю скільки себе пам"ятаю, але найбільше таки в університеті прочитала, філфак все-таки))) Я от сьогодні теж думала над тим, що книжки все менше і менше читаю, аж сумно стало, надіюсь, що з приходом холодів знову візьмусь за читання))) Дякую за пост!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. О, на філфаці у нас і англійскою, і німецькою читали... ми, правда, теж англійскою читали, але не так багато!

      Видалити
  5. Аліно, погоджуся з тобою, я теж читаю зараз менше, хоч дуже люблю. Я ж філологічний закінчувала, то їла книжки десятками. Мої улюблені - Гончар (знаю мало не напам'ять), Хвильовий, Винниченко, Умберто Еко, Фіцжеральд, Фаулз, Маркес. Джойс "Уліс" - прочитала, відчуттів немає. А от із сучасної української літератури, яку ти називаєш, не читала. Нещодавно, намагалась найти щось в інеті, але з канадським IP це неможливо, якщо є зсилки на сайти, де можна скачати, поділись. А, ще нещодавно нам перепала Галина Пагутяк "Писар Західних Воріт. Писар Східних Воріт." та "Захід Сонця в Урожі" - я "прочитала", а от чоловіку дуже сподобалось.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Знову заінтригувала - "Писарів" хочу прочитати)))) А з чоловіком у нас геть різні вподобання, та й він взагалі мало читає художньої літератури, правда купив якось дві книги Фармера - фентезі, я такого точно не люблю :)
      Про сайти й не знаю, треба пошукати...

      Видалити
  6. ооооо!!! Привіт книгоманам ))) і я книги просто обожнюю )))я вже з нетерпінням чекаю коли в нас буде книжковий форум ( а цього року він починається 12 вересня )))) і буду закуплятись і насолоджуватись тим запахом книг ))))
    теж маю електронну книгу. але хочеться і паперових )) їх ніщо не замінить ))
    а "Чебрець в молоці " я теж читала мені Нуся давала ))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. ))) мало тобі, Оксанко, чекати залишилося!!! Я б теж хотіла на такий форум потрапити з повним гаманцем :)
      Електронної книги не маю і якось не хочеться, хоча усвідомлюю, що з нею простіше.

      Видалити
  7. Планую зараз прочитати Virus Of the Mind by Richard Brodie, науково-популярна, хоча чоловік вже в подробицях переказав :-)

    ВідповістиВидалити
  8. Я теж дуже люблю читати! Більщ за все люблю книги про мандри та ситуації, коли люди змінюють життя, наприклад, переїзд до іншої країни, до іншого континенту, навіть! Люблю Баха теж. Доречі, Алінко, а ти читала Річарда Баха "Хроники Хорьков"? не люблю українську назву цих звярят :) Книги дуже кумедні і добрі!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. "Хронік..." не читала (назва цікава!), а з Баха тільки "Мост через вечность" ще читала ;)

      Видалити
  9. ого! ото ти книгоман! зараз таких людей все меньше і меньше і я такими захоплююсь!!

    ВідповістиВидалити
  10. Дякую, прочитала з великим інтересом. Довгий коммент писати немає фантазії. Все з себе видушила вночі, на написання свого читального посту :-)
    Я у студенстві книжки мабуть зовсім не читала, крім навчальних. Трохи фінансової тематики, розумний підхід до заробітку і т.п.
    А тепер, зовсім не читаю книжок. Немає часу. Як є хвилька, трачу її на фотоблог. Раніше, були книжки материнсько-дитинські :-)))

    ВідповістиВидалити

завжди приємно читати ваші відгуки ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Coccinellidae Lady Bug